
... ha estat una proposta complexa de realitzar
Enguany la realització del nou catàleg de llocs de treball i l’aprovació del nou conveni ha provocat una gran obligació econòmica en el capítol 1 (personal) que no es pot defugir i crea un increment fort de la despesa.
... ha estat una proposta poc atractiva de presentar
La no alienació (venda) dels terrenys de Can Terrers, fa que en l’apartat d’inversions no se'n puguin pressupostar de noves.
... ha estat una proposta dificultosa de desenvolupar
Un nou equip de govern, amb poca experiència en aquest camp i una àrea d’intervenció, mancada de personal, han dificultat el seu desenvolupament.
Malgrat tot, però, CREIEM QUE...
... no ha estat una proposta treballada inicialment en profunditat
Han mancat els arguments de gairebé tots els objectius i les prioritats que necessàriament han d'establir uns pressupostos.
... no ha estat una proposta exposada amb claredat
Ha faltat documentació senzilla i entenedora per a poder-los entendre i assumir per part de la totalitat dels regidors/es. A banda que no s'ha fet cap tipus d epresntació pública a la ciutadania.
... no ha estat una proposta debatuda i treballada per les diferents opcions polítiques representades en el plenari
Amb un govern en minoria, com el que actualment hi ha a la Garriga, i la corresponent necessitat d’arribar a un consens per tal d’aprovar-la, la informació tramesa als grups de l’oposició ha estat minsa, s’ha donat tard i s’ha explicat poc.
... no ha estat una proposta que s’hagi demostrat la seva viabilitat formal
Hi ha partides no pressupostades de despesa (per exemple l’increment de salaris previst per conveni, algun lloc de treball previst en la nova plantilla, ...), hi ha despeses que per conveni o obligació contractual caldria que constessin pressupostades i es desconeix on estan previstes (o si ho estan...) (per exemple l’assignació al comitè, el pagament a l'empresa de control dels riscos laborals,...) i partides de despesa que s’han pressupostat a la baixa (la previsió per seguretat social ha passat del 32% al 29%).
Aquests fets, entre d’altres, han provocat la necessitat de prorrogar els pressupostos del 2007. El PSC no ens alegrem d’aquesta situació, ja que si algú hi surt perdent és la ciutadania de la Garriga, i cap dels grups polítics ens n’hem de sentir orgullosos. Però és evident que les responsabilitats han d’estar ben ubicades: la responsabilitat de governar la Garriga és dels 17 regidors/es que formem el ple, però és l’equip de govern qui ho ha de gestionar i l’alcaldessa qui ho ha de liderar.
És d’esperar que, el nou termini de temps que ha estat necessari establir per aconseguir l’aprovació d’uns pressupostos pel 2008, ens serveixi per posar remei a totes aquestes qüestions.
Aquests fets, entre d’altres, han provocat la necessitat de prorrogar els pressupostos del 2007. El PSC no ens alegrem d’aquesta situació, ja que si algú hi surt perdent és la ciutadania de la Garriga, i cap dels grups polítics ens n’hem de sentir orgullosos. Però és evident que les responsabilitats han d’estar ben ubicades: la responsabilitat de governar la Garriga és dels 17 regidors/es que formem el ple, però és l’equip de govern qui ho ha de gestionar i l’alcaldessa qui ho ha de liderar.
És d’esperar que, el nou termini de temps que ha estat necessari establir per aconseguir l’aprovació d’uns pressupostos pel 2008, ens serveixi per posar remei a totes aquestes qüestions.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada